Why Hollywood Will Never Look the Same Again on Film: LEDs Hit the Streets of LA & NY

After Michael Mann set out to direct Collateral, the story’s setting moved from New York to Los Angeles. This decision was in part motivated by the unique visual presence of the city — especially the way it looked at night. Mann shot a majority of the film in HD (this was 2004), feeling the format better captured the city’s night lighting. Even the film’s protagonist taxi needed a custom coat to pick up different sheens depending on the type of artificial lighting the cab passed beneath. That city, at least as it appears in Collateral and countless other films, will never be the same again. L.A. has made a vast change-over to LED street lights, with New York City not far behind. Read on for why Hollywood will never look the same again — on film or otherwise.

cleantechnica-led-street-lighting-lights-lamps-sodium-vapor-mercury-clean-green-la-los-angeles-224x126


https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2uhpNcBV95c

Dieser Beitrag wurde unter Essayfilm veröffentlicht. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s